A hole on the toilet wall: Bakirenin Aşığı

Sayfalar

oh my çok çılgın!

23 Mart 2009 Pazartesi

Bakirenin Aşığı

evet gün itibariyle Bakirenin Aşığı da bitmiş bulunmakta..
zaten önceki kitapta bayıldığım Robert Dudley insanı bol miktarda bulunduğu için ayrı bi içim ısındı açıkçası kendisine..
Zihindeki -en azından benim zihnimdeki- Elizabeth'i tamamen silip yerine yepyeni bi Elizabeth koyuyo..
gerçi bi derece kurgusal bi eser olduğundan dolayı herşeyi de olduğu gibi kabul etmemek lazım ama en nihayetinde gerçeklerden yola çıkılarak yazılıyo..
ve evet Robert Dudley'e bayıldım..

-bundan sonrası bi miktar spoiler değeri taşıyo olabilir, ama olmayadabilir.. en nihayetinde nelere spoiler dediğine bağlı bence spoiler değil; ben bal gibi de okurdum ama kitabın filan sonunu bilmek mesela beni etkileyen bişey değil.. bildiğim şeylere de gayet şaşırabiliyorum. sen bilirsin istersen oku -

her ne kadar kendisi iğrenç bi insan gibi görünse de aslen ben öyle olmadığını düşünüyorum..
ayrıca, gayet Elizabeth'e aşık olduğunu da düşünüyorum..
tamam belki Elizabeth üstündeki etkisini farketmiş ve bunu kendi lehine kullnamaya çalışmış olabilir ama işin ucunda ingiltere kralı olmak var, bi zahmet o kadar olsun yani..
ayrıca milletin çok daha düşük konumlar için kızlarını, eşlerini gözlerini kırpmadan krala sundukları bi zamanda, Robert'ın en büyük düşmanlarını uzaklara göndertmesi ve Elizabeth'i hamile bırakmaya çalışması çok da yadırganmamalı di mi..?
ayrıca Elizabeth'e de kızamıyorum, tamam o da az değil ama yine işin ucunda kraliyet var boru da değil yani kızcağız oralara çıkıcam diye neler yaşadı, kaç kere ölümle burun buruna geldi..
kızmayalım bence onlara, yazık onlara..
gerçi Robert'a biraz kızalım Laetitia'yla evlenmek neden??
ama her ne kadar Laetitia'yla evlenmiş olsa da kendisi son mektubunu Elizabeth'e yazmış, ve o mektupta Elizabeth'e olan aşkından bahsediyomuş ve Elizabeth öldüğünde başucunda o mektup varmış..
yaa hem de bunlar yazarın notundan, gerçek yani..
sevin onları..
evet aslında 16. yy'a iyi alışmıştım başka çağlara dönmek istemiyorum ama kitaplar bitti naparsın..
gerçi dokuz günlük kraliçe diye bi kitap var ya,
Leydi Jane Grey'i - Tanrı onu kutsasın zavallı küçüğüm- anlatıyomuş onu da merak etmekteyim ama kendisine sahip birilerini görmedim daha..

bi de gitmeden Boleynlerden kız alınmaz arkadaş ben bunu bilir bunu söylerim..
kanlarında var bişey,
yerlerinde duramıyolar..

0 küçük şişe sallanıyor: