A hole on the toilet wall: Lady Northumberland - 5

Sayfalar

oh my çok çılgın!

25 Mart 2009 Çarşamba

Lady Northumberland - 5

günlerce ağladım.
sunağın önünde diz çöküp günlerce,
gece gündüz demeden yalvardım.
öğrendiklerimin doğru olmadığını,
birilerinin gelip kötü bir şakanın kurbanı olduğumu söylemesini bekledim..
ama kimse gelmedi.
oysa o gün bayram günüm olacaktı,
benim günüm,
bizim günümüz.


Burnumda şömineden yayılan lavanta kokusu pencerenin önünde lordumu beklemeye koyulmuştum.
Üstümde yeni dikilmiş ateş kırmızısı elbisem,
korsem her zamankinden daha sıkı ve kumral saçlarım dalga dalga omuzlarıma dökülmüş otururken her ne kadar kendime güveniyormuş gibi görünsem de aslında bu hizmetçi kızlara ne kadar heyecanlandığımı farkettirmeme çabasından başka bir şey değildi.
Kızları yukarı yollar yollamaz odanın içinde bir yukarı bir aşağı volta atıyor,
yaptığım hiçbir şeye kendimi veremiyordum.
Bayan Cumling lordumun en sevdiği yemekleri hazırlamak için mutfağa geçtiği sırada yolun sonunda bir atlı göründü.
Tek bir atlı.
Lordum olamazdı;
o asla ama asla sıradan bir köylü gibi tek başına yolculuk yapmaz,
yanında ailesinin armasıyla süslenmiş üniformalar giyen hizmeçileri bulunmadan hiç bir yere gitmezdi çünkü.
Belki de adamlarından biriydi ve lordumun biraz gecikeceğini haber vermek üzere erkenden yanıma yollanmıştı,
ya da belki de lordum onu ne kadar heyecanla beklediğimi tahmin etmiş kendisinden önce iyi dileklerini iletmesi için bu adamı görevlendirmişti.
Adam avluya girip, telaşla eve yönelirken bir şeylerin ters gittiğini anladım..
Telaşlı bir hali vardı,
dahası üniformasında aile armamızı görememiştim.
Aceleyle sokağa attım kendimi.
Adam anlatmaya başladı.
Adam anlattıkça sesler azaldı;
görüntüler bulanıklaşmaya,
zihnime istemediğim düşünceler doluşmaya başladı.
Lordum,
biricik lordum,
iyi bir hıristiyan olmamakla suçlanıyor,
gerçek dinin düşmanı olmak,
Kraliçe'ye,
kiliseye ve Tanrı'ya saygısızlıkla yargılanıyordu.
Dün gece apar topar odasından götürülmüş ve kimseyle görüşmesine izin verilmemişti.
Hava gitgide ağırlaştı,
göğsüm korsemin altında inip kalkmakta zorlanmaya başladı,
artık ben dul bir kadın sayılırdım..
Hayatının aşkına tam anlamıyla sahip olmadan mutluluğunu doğru dürüst yaşamadan kaybetmenin,
hem de ikinci kez ve sonsuza dek kaybetmenin acısını vakur bir ifadenin arkasına saklamaya çalışan zavallı bir kadın.

0 küçük şişe sallanıyor: